Flatdogs

7 november 2015 - Mambwe, Zambia

Vandaag om 15.30 kwamen we aan in Flatdogs. Deze Lodge hebben we 7 jaar geleden ook bezocht. Ze hebben allerlei accommodaties. Nu logeren we voor een nacht in een chalet
We hebben daar twee slaapkamers en twee badkamers. En een verdieping met balkon met uitzicht op de rivier . Daar zitten we nu. In dit park zitten we echt midden in de natuur. Een van de dingen is dat de dieren, nijlpaarden, olifanten, apen etc. Hier gewoon kunnen rondlopen. We mogen vanaf schemering dan ook niet van en naar het restaurant zonder beveiliging.
In ons huis is het veilig. Morgen verhuizen we naar "the croc's nest" , een luxe verblijf in een zeer grote tent vlak aan de rivier met weer twee slaap en badkamers en een grote huiskamer. Er is een terras met uitzicht op de rivier en een privé zwembad. Eten uit restaurant geserveerd op terras en twee maal per dag een privé gamedrive. Van 6 tot 10 en van 16 tot 20. De tweede dus gedeeltelijk in het donker. Dat doen we zondag en maandag.
Om hier te komen zijn we om 8 uur vertrokken uit Petauke. We hebben de zogeheten "shortcut" genomen. Een weg Door de echte wildernis met wegen die alleen een 4wheeldrive te rijden is. Het was inspannend maar absoluut de moeite waard. We hebben onderweg in een aantal kleine dorpjes solarlights en knuffels uitgedeeld. Tijdens de lunch kwamen er mannen op de fiets langs die gewoon nog 50 km voor de boeg hadden over deze onbegaanbare weg. We hebben ze brood en water gegeven.
Ook moesten we vele malen Door, nu nog droge, rivierbeddingen. De cursus die Erik en ik hebben gevolgd kwam goed van pas. Het was twee keer zelfs spectaculair. Maar onze Landrover kan echt alles.
Als beloning zagen we onderweg, vlak langs de weg olifanten, impala's . apen , giraffen, everzwijnen etc. Het leek wel een gamedrive.
Nu worden we verrast door de luide roep van de nijlpaarden .We Chillenden op het balkon. Daarna eten en vroeg naar bed. We moeten om 6 uur klaar staan voor de eerste gamedrive en dan verhuizen naar het Croc's Nest. We hebben er zin in. Allemaal ook een prettig weekend.

1. Marion:
    7 november 2015