Terug in Zambia

20 november 2015 - Nyimba, Zambia

We zijn weer in Petauke. We hebben wat kleinere huisjes in dezelfde Lodge. Het ziet er weer prima uit . Het was weer een lange dag. Vanuit Lilongwe, waar we vannacht sliepen zijn we hierheen gereden. 350 KM.
Een dag eerder zijn we vertrokken uit Mayoka Village. Met pijn in het hart. Maar we willen ook wel verder. Vandaag dus weer het ritueel van uit Malawi uitboeken en in Zambia inboeken. Ondanks dat we een visum voor Zambia hebben moeten we toch weer veel formulieren invullen. Rianne en Erik zijn een goed team om dat te regelen. Verder is de weg hierheen echt heel goed. Alles asfalt en we kunnen goed doorrijden. Het uitzicht is prachtig. We realiseren ons wel dat het voor de dorpjes langs de weg minder is. Nu het een echte snelweg is geworden valt er niet veel meer te verkopen langs de kant. De prijs van vooruitgang.
Hier steekt eindelijk de wind op en er klikt zelfs twee keer een onweersklap. De temperatuur daalt nu van 33 naar een aangename 25 graden. We gaan overdekt binnen eten . De dames vinden het fris worden...........

1. Guus en José:
    20 november 2015
    Wat maken jullie een mooie reis. Zeker in combinatie met de goede doelen. Van de verslagen en de foto's krijg je een goed beeld van wat jullie daar meemaken en zien. Geniet er verder van.
    Guus en José.
  2. Jeanne en Henk:
    29 november 2015
    Hoi Luitjes,
    Dank voor de reisverslagen van jullie Goede Doelen actie.
    Oproep aan Peter en Ilona om de eerste maaltijd een beetje magertjes te houden. Volgens ons is Toon vele euro's lichter geworden maar in gewicht "iets" aangekomen Tenminste als we naar de foto's kijken waar Toon op staat.
    Een goede terugreis.

Jeanne en Henk