Mayoka Village, Lake Malawi

13 november 2015

Vandaag hadden we een korte rijdag. Van Mzuzu naar Nkatha Bay is maar ruim een uur.
eerst moesten we aan geld zien te komen , want we kunnen al een paar dagen niet pinnen. Waarschijnlijk een storing in het Internationale betalingverkeer. Vandaag lukte het wel, maar dan kun je kw40.000'- maximaal pinnen (€65,-) omdat meer geld niet door de gleuf van de pinautomaat kan. Gelukkig hebben we dollars achter de hand en doen ze hier niet moeilijk over betalen met dollars.
Vannacht hebben we in de rooftop tenten geslapen. Dat sliep qua matrassen beter dan het bed in Lilongwe. De slaapzakken waren wel nodig want het koelde redelijk af. We zaten ook op 1750 meter hoogte. Vanmorgen alles weer ingepakt en hierheen via een slechte weg. Veel potholes en de zijkanten erg beschadigd. Bovendien vaak te smal voor twee auto's en bochtig. Alles bij elkaar toch nog inspannend.
Maar de beloning is er: om 12 uur waren we in Mayoka Village. Het is een prachtig complex op de steile hellingen van het meer. Er zijn allerlei accomodaties, variërend van slaapzalen voor backpackers tot privé tweepersoonshuisjes met een eigen badkamer. Ondanks dat we twee dagen te vroeg zijn konden we uiteindelijk toch onze bestelde huisjes meteen betrekken. We zitten naast elkaar, boven aan de helling, met ieder een badkamer en natuurlijk een balkon met uitzicht op het meer.( zie foto's)
Dit meer vormt de grens met Tanzania en is enorm groot. Minstens zo groot als heel Nederland. Alleen bij zeer helder weer zie je Tanzania.
We gaan hier minimaal 5 dagen echt vakantie houden. Maar we gaan ook naar dorpen in de omgeving voor onze lampenaktie.
kortom : we gaan er van genieten.

1. Ewald van Kouwen:
    13 november 2015
    WAT?!!!! Vakantie houden???!!! Ja zeg!! Daar heb ik niet voor gesponsord. Besodemietert.
  2. Sylvia:
    14 november 2015
    O jongens wat een heerlijke vakantie. Vol belevenissen. Prachtige foto's wat een mooie natuur he! Ik kom weer helemaal in de Zuid Afrika stemming. Die dieren fantastisch toch! Zo dichtbij en leuk om in hun eigen omgeving te zien.Sommige dingen komen ook zo bekend voor zoals die ronde buitendouche... Ga maar lekker door met genieten!
    Liefs,
    Syl