Victoria Falls

24 november 2015 - Livingstone, Zambia

Vandaag een kort verslag. We zitten in de tuin van Jolly Boys. Het is nu nog 34 graden. Het was een zeer hete dag. Na het ontbijt zijn we naar de Vic Falls gegaan. Bijzonder is dat er nog bijna geen water is en dat wij de vorige keer de Falls hebben gezien met heeeeeeeel veel water. Voor ons dus mooi om het verschil te zien. Voor Rianne een indrukwekkende kennismaking met de breedste waterval ter wereld met een hoogte van 100 meter en soms meer.
Het was een warme wandeling en vervolgens zijn Erik en Rianne door de droge rivier naar de rand van de waterval gewandeld. Spectaculair maar Angelique en ik hebben in de schaduw gewacht en een liter water gedronken .
Vervolgens zijn we even gaan lunchen. Het park is vol met bavianen en die zijn zo brutaal dat de ober vroeg of we binnen wilden eten. Toch wist er nog een binnen te komen en de friet van Angelique 's bord te jatten.
Ik ging , terwijl Erik met de dames aan het shoppen was, terug naar de auto met de eerste aankopen.
Ik deed de achterdeur open en liep naar de voordeur omdat er een probleempje is met de sloten. Op hetzelfde moment een lawaai. Heeft een baviaan in de auto gezeten en pech voor hem, een schuurspons gepikt. Ze zijn zo brutaal. Het is gebeurt voor je het weet.
Toen iedereen uitgewinkeld was zijn we even naar de supermarkt gegaan. Alle kassieres hebben daar kerstmutsen op. Bizar hoor.
Nu zijn we in afwachting van ons eten. Morgen weer terug richting Lusaka, waar zondag onze terugvlucht begint. Even niet aan denken...
Tot besluit van deze dag: gisteren vergeten te melden dat Erik heeft ontdekt dat er in Zambia inmiddels meer dan een lasergun is. Een bon van KW 300 (€24,-) zie foto.