Op weg naar Flatdogs

6 november 2015 - Nyimba, Zambia

Vannacht hebben we geslapen in een mooie Lodge in Patauke. We hebben een mooie kamer met badkamer. Het restaurant is goed. We zijn hier gekomen uit Lusaka. 400km rijden. Aanvankelijk over goede wegen. Na de brug over de rivier Luananga was er tientallen kilometers prachtig geasfalteerde weg. We zagen tijdens een stop de eerste apen op de weg.
Toen ging het mis. Er werd gewerkt aan de weg en er waren tientallen omleidingen. Dan ga je via stoffige landweggetjes achter een vrachtwagen en wordt je een en al stof.
Een keer zelfs om een volledig dorp. Daardoor werd het later dan gepland. Om half zeven was het aardedonker en we waren er nog steeds niet. Tot overmaat van ramp bleek de bestemming op de navigatie niet exact en moesten we in het donker nog 32 km verder. Gelukkig reed er een vrachtwagen voor ons de ons kon leiden. Je moet allemaal samen goed opletten. Overal langs de weg lopen en fietsen mensen zonder reflecterende kleding.
Het was zeer inspannend. Toen we eindelijk om 19.30 bij de Lodge waren,waren we gebroken. Na een goede nachtrust hebben we vandaag een rustige dag. Eerst uitgeslapen, en toen naar de stad. We hebben de markt bezocht en waren duidelijk de grootste bezienswaardigheid. Kinderen keken ons met open mond na.
Morgen gaan we vroeg weg en via een "shortcut" naar Flatdogs in South Lunanga National Parc. Dat wordt een bushweg met rivieren waar we doorheen moeten rijden. We hebben er zin in. Als beloning 3 dagen luxe en safari. Daarover volgende keer meer.